Start a new topic

Czerwona dioda na CLU

witam


Czy ktoś wie co oznacz ciągłe świecenie czerownej diody na CLU? CLU nie odpowiada. Włączanie i załączanie zasilania nie pomaga. Tylko hard reset pomaga. Czy jest jakiś sposób na diagnostykę takiej sytuacji? Interpretacje błędu?



Pozdrawiam

DC


Witam. Grenton też nie ma pojęcia. mam ten sam problem. Po 5 tygodniach działania te same objawy. dodatkowo CLU nie widzi sieci LAN. Po resecie przez moment działa prawidłowo MY GRENTON  w sieci lokalnej, a później naprzemiennie świeci  zielona i czerwona dioda. Przez dwa dni konsultowałem to  z supportem, wymieniłem CLU i dalej to samo. Przez OM zanik łączności z  systemem. reset pomaga na chwilę.

Pozdrawiam

Krzysztof

Jakie OM Pan podłączył? Moje podejrzenia dotyczą zakłóceń na magistrali TF-BUS, które powodują zawieszanie się CLU(traci połączenie z ethernetem) lub bardzo wolną komunikację ze smart panelem. Moja konfiguracja zawiera: CLU, Alarm Gate, Analog, 2xmoduł we cyfrowych, smart panel. Pytanie jak sprawdzić jakość komunikacji po  TF-BUS, czyli RS485...


Pozdrawiam

DC

"witam


Czy ktoś wie co oznacz ciągłe świecenie czerownej diody na CLU? CLU nie odpowiada. Włączanie i załączanie zasilania nie pomaga. Tylko hard reset pomaga. Czy jest jakiś sposób na diagnostykę takiej sytuacji? Interpretacje błędu?


Pozdrawiam

DC"


Czerwona dioda oznacza że CLU utraciła komunikacje z jednym z modułów. Mozę to też oznaczać, że magistrala jest nieprawidłowo wykonana i generuje błędy.



"Witam. Grenton też nie ma pojęcia. mam ten sam problem. Po 5 tygodniach działania te same objawy. dodatkowo CLU nie widzi sieci LAN. Po resecie przez moment działa prawidłowo MY GRENTON  w sieci lokalnej, a później naprzemiennie świeci  zielona i czerwona dioda. Przez dwa dni konsultowałem to  z supportem, wymieniłem CLU i dalej to samo. Przez OM zanik łączności z  systemem. reset pomaga na chwilę.

Pozdrawiam

Krzysztof"



Naprzemiennie świecące diody oznaczają tryb emergency. Może to oznaczać, że w konfiguracji występuje błąd, który jest wywoływany po pewnym czasie np. przez skrypt.



Z poważaniem 

Zespół Grenton

Witam


Jak wyjaśnić, z którym modułem jest problem? Jak zdiagnozować stan magistrali, np. oscyloskopem lub w inny sposób.


Pozdrawiam

DC

Witam

problem w moim przypadku już go nie ma. Wgrałem nowy soft do CLU plus hard reset , zmieniłem IP oraz sprawdziłem połączenia na magistrali  i wyprostowałem blaszki na jednym z przekaźników.Dodatkowo wyłączyłem jeden z kilku zasilaczy. na razie pomogło. już drugi dzień działa.

Pozdrawiam


 

co to znaczy: "wyprostowałem blaszki na jednym z przekaźników"?

Witam


Długi czas na odpowiedź urządzenia(np. czekanie kilka sekund na beep smart panelu po wywołaniu w OM) jest objawem problemów w transmisji po TF-BUS. W rezultacie CLU przestaje być widoczenie "czasami" w OM. Domyślam, że problem tkwi w procedurach obsługujących TF-BUS, które są słabo odporne na błędy transmisji po RS485(TF-BUS), tzn. przy pewnym poziomie błędów transmisji CLU się zawiesza. W rezultacie należy założyć, że TYLKO wzorcowe poprowadzenie okablowania TF-BUS(tzn. jedna linia, odpowiednio zatrerminowana, na dobrym kablu) daje szansę stabilnej prac.  Wszelkie odstępstwa, np. użycie HUB'a do RS-485, czy połączenia w gwiazdę, bez HUB'a  grożą niestabilnym działaniem. Sytuacje pogorsza brak jakiejkolwiek diagnostyki w systemie grenton. Zostaje metoda "prób i błędów", tzn. skracanie/wymiana okablowania, różne terminowanie, pull-up'y, etc. Ogólnie, masakra....

Udało mi się ustabilizować pracę TF-BUS, poprzez zmianę okablowania, skrócenie - problemy znikły. Oscyloskop może nieco pomóc, ale  jest to metoda porównywania oscylogramów, zależnie od architektury magistrali i sprawdzania zawiesiło się, czy nie. Masakra...

Login or Signup to post a comment