Start a new topic
Answered

Wideodomofony

 Jakie wideodomofony polecacie do integracji w aplikacji Home Manager?

Czy Derso Smart/Akuvox działa?


Best Answer

Panie Wojciechu, najnowsza wersja aplikacji sterującej Home Manager umożliwia integrację z wideodomofonami komunikującymi się w standardzie SIP. Model podany przez Pana również wykorzystuje do komunikacji ten standard, a więc będzie współpracował z naszą aplikacji.


Pozdrawiamy,

Zespół Grenton


Witam Pytanie czy ten adres który podałem wpisany do przeglądarki uruchamia podgląd czy prosi o podanie login/password. I wybrany jest mjpeg jako główny strumień na domofonie. W oknie konto w OM wpisujemy nr Sip domofonu.

Po wpisaniu adresu pojawia się:

{
  "success" : false,
  "error" : {
    "code" : 7,
    "description" : "invalid connection type"
  }
}

W domofonie jest ustawienie MJPEG, SVGA (800x600), 15fps, Q 85.

Wpisany jest również SIP domofonu



Po wpisaniu adresu pojawia się błąd:

"succes": false

error

code: 7

description: invalid connection type


W domofonie jest wybrany typ strumienia MJPEG o parametrach SVGA(800x600), 15fps, Q 85

Wpisany jest w OM nr SIP domofonu.


Co ciekawe też serwer PBX pomimo informacji na telefonie że zalogowano do SIP nie pokazuje że telefon jest zalogowany. Mogę z niego zadzwonić na domofon, działa dźwięk (bez obrazu). Niestety z domofonu nie można zadzwonić bo użytkownik jest niedostępny.

Jak pozbyłem się z adresu końcówki &fps=15 to faktycznie pojawia mi się strona logowania.

Nie bardzo wiem dlaczego ponieważ w domofonie ustawiłem Anonymouse access jako zaznaczony.

Nawet jak dodałem użytkownika w ONFIV i wpisanie go do okienek nie pomaga. Właściwie to nie działa żaden użytkownik co bym nie wpisywał.

OK. W ustawieniach jest jeszcze HTTP API.

Tam trzeba zmienić ustawienia aby nie wymagał logowania.

Po ciężkich przejściach strumień działa.


Ale nie mogę rozwiązać drugiego problemu:

Co ciekawe też serwer PBX pomimo informacji na telefonie że zalogowano do SIP nie pokazuje że telefon jest zalogowany. Mogę z niego zadzwonić na domofon, działa dźwięk (bez obrazu). Niestety z domofonu nie można zadzwonić bo użytkownik jest niedostępny.


Na urządzeniu UCM6202 -> Numery wewnętrzne numer telefonu jest Niedostępny pomimo że jest zalogowany bo taka jest informacja na samym telefonie.

Domofon się zalogował bo jest tam taka opcja, jak podłączam jakikolwiek komunikator na PC i podpinam nr SIP telefonu to również jest dostępny a jak zmieniam na HM to niedostępny.

Co to może być?

OK. W ustawieniach domofonu jest jeszcze zakładka HTTP API. Tam trzeba wyłączyć logowanie dla połączeń kamery. 

Po tej operacji pojawił się obraz. 

Dziękuje za nakierowanie.

Pozostaje jeszcze problem z widocznością użytkownika SIP HM.

Co ciekawe serwer PBX pomimo informacji na telefonie, że zalogowano do SIP nie pokazuje że telefon jest zalogowany. Mogę z niego zadzwonić na domofon, działa dźwięk i teraz obraz. Niestety z domofonu nie można zadzwonić bo użytkownik jest niedostępny.


Czasami jak odinstaluję HM i zainstaluję ponownie to po zalogowaniu do SIP użytkownik jest dostępny ale bez przypisanego portu. Wówczas też z domofonu nie da się zadzwonić.

Gdy przełączam użytkownika SIP na komunikator PC to od razu pojawia się w serwerze PBX jako zalogowany i wszystko działa. Z domofonu można dzwonić. Gdy tylko przełączam go do HM jest niedostępny.


OK. W ustawieniach domofonu jest jeszcze zakładka HTTP API. Tam trzeba wyłączyć logowanie dla połączeń kamery. 

Po tej operacji pojawił się obraz. 

Dziękuje za nakierowanie.

Pozostaje jeszcze problem z widocznością użytkownika SIP HM.

Co ciekawe serwer PBX pomimo informacji na telefonie, że zalogowano do SIP nie pokazuje że telefon jest zalogowany. Mogę z niego zadzwonić na domofon, działa dźwięk i teraz obraz. Niestety z domofonu nie można zadzwonić bo użytkownik jest niedostępny.

 

Czasami jak odinstaluję HM i zainstaluję ponownie to po zalogowaniu do SIP użytkownik jest dostępny ale bez przypisanego portu. Wówczas też z domofonu nie da się zadzwonić.

Gdy przełączam użytkownika SIP na komunikator PC to od razu pojawia się w serwerze PBX jako zalogowany i wszystko działa. Z domofonu można dzwonić. Gdy tylko przełączam go do HM jest niedostępny.

OK. W ustawieniach domofonu jest jeszcze zakładka HTTP API. Tam trzeba wyłączyć logowanie dla połączeń kamery.

Po tej operacji pojawił się obraz.

 

Dziękuje za nakierowanie.

 

Pozostaje jeszcze problem z widocznością użytkownika SIP HM.

 

Co ciekawe serwer PBX pomimo informacji na telefonie, że zalogowano do SIP nie pokazuje że telefon jest zalogowany. Mogę z niego zadzwonić na domofon, działa dźwięk i teraz obraz. Niestety z domofonu nie można zadzwonić bo użytkownik jest niedostępny.

 

 

 

Czasami jak odinstaluję HM i zainstaluję ponownie to po zalogowaniu do SIP użytkownik jest dostępny ale bez przypisanego portu. Wówczas też z domofonu nie da się zadzwonić.

 

Gdy przełączam użytkownika SIP na komunikator PC to od razu pojawia się w serwerze PBX jako zalogowany i wszystko działa. Z domofonu można dzwonić. Gdy tylko przełączam go do HM jest niedostępny.

Witam Niedawno dostałem info że też są problemy z rejestracją HM po rozmowach z dystrybutorem polecił wyłączyć keep alive dla tych klientów Sip. Ale jeszce nie miałem okazji tego przetestować. Także czekam na info czy pomogło.

Pomogło. Zobaczę jeszcze jak będzie wyglądało połączenie gdy wyjdę z sieci i ponownie do niej wejdę.

Ok dzięki za info to już wiem co robić na swoim obiekcie.
Login or Signup to post a comment